Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over de zwem- en wateractiviteiten van Die Heygrave? Kijk of je vraag hieronder wordt beantwoord. Vind je je vraag niet terug, neem dan contact met ons op, telefoon: (073) 649 47 44 / e-mail: info@zwembaddieheygrave.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Vragen over groepslessen
Ik ben mijn zwempas vergeten, kan ik naar binnen?
Nee, je hebt geen toegang zonder zwempas. Met een (digitale) foto van de QR-code heb je wél toegang tot het zwembad. Je kunt een nieuwe zwempas met QR-code kopen.
Is mijn zwempas geldig op andere tijdstippen?
Nee, Je hebt alleen toegang tot het zwembad voor de groepsles waar je op de leslijst staat.
Ik ben vergeten te betalen, kan ik dan toch naar de groepsles?
Wij sturen je drie weken en één week voor het einde van jouw abonnement een mail, zodat je vanaf dat moment kunt verlengen. Vóór de les moet je betaald hebben. Dat kan ook nog bij de receptie voordat de les begint. Als je betaalt bij de receptie, kan het gebeuren je langer moet wachten bij de receptie en dat de les dan al is begonnen.
Ik ben mijn portemonnee vergeten, kan ik naar de groepsles?
Als je voor de les betaald hebt, mag je naar binnen. Moet je bij binnenkomst nog betalen en dat niet kunt, kun je niet naar binnen.
Ik kan mijn abonnement niet meer betalen, waar kan ik terecht?
Hiervoor hebben we de HeusdenPas. Met de HeusdenPas kun je een sportabonnementen betalen. Kijk voor meer informatie op www.bijeenheusden.nl(Verwijst naar een externe website).
Het komt mij beter uit als ik eerder betaal, kan dat?
Ja, je kunt vanaf drie weken voor het einde van jouw abonnement al een nieuwe abonnement kopen.
Wanneer betaal ik administratiekosten?
Je betaalt éénmalig administratiekosten als je zich als nieuwe klant inschrijft voor onze groepslessen.
Hoe lang is mijn abonnement geldig?
Jouw abonnement is drie maanden geldig. Hierbij tellen schoolvakanties en officiële feestdagen niet mee. Valt de carnavalsvakantie bijvoorbeeld in jouw abonnementsperiode? Dan is jouw abonnement drie maanden plus één week geldig.
Hoeveel keer mag ik komen?
Tijdens deze drie maanden mag je wekelijks deelnemen aan jouw les.
Mag ik een les inhalen?
Nee, het is niet mogelijk om een les in te halen.
Wat gaat het abonnement kosten?
Hier vind je de actuele prijzen voor de abonnementen. Een abonnement is altijd voordeliger dan losse lessen.
Wat als ik nu al weet dat ik niet drie maanden kan komen zwemmen?
Weet je al van te voren dat je minder lessen kunt volgen? Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat. Koop dan losse lessen tot het moment dat je weer wekelijks kunt zwemmen.
Ik heb een lopend abonnement maar ga er geen gebruik meer van maken. Krijg ik geld terug?
Nee, je krijgt geen geld terug op een al gekocht abonnement.
Ik kan niet elke week een les volgen, moet ik dan een abonnement aanschaffen?
Je kunt beter gebruik maken van losse lessen. Hiervoor moet je wel op een leslijst van een groep staan. Vervolgens koop je bij de receptie een losse les in de weken dat het jou uitkomt.
Ik heb een abonnement maar wil eens meedoen met een andere les, kan dat?
Nee, het is niet mogelijk om een andere les te volgen. Ook als je een losse les koopt, moet je op de leslijst staan. Zo zorgen we ervoor dat iedereen voldoende aandacht krijgt van de zweminstructeur en er voldoende plaats is om te bewegen.
Ik ben zwanger en kan niet elke week komen, moet ik dan een abonnement aanschaffen?
Voor de groepsles Zwanger & Fit hebben we alleen losse tickets. Je kunt deze voorafgaand aan de les bij de receptie kopen.
Ik wil een proefles volgen, hoe werkt dat?
De receptie hoort het graag als je een proefles wil volgen. Het volgen van een proefles kan alleen als er plaats is op de leslijst. Zo kunt je meteen op de leslijst als de proefles bevalt.
Is een proefles gratis?
Voor de proefles koopt je een losse les. Als je direct na de les een abonnement koopt worden de kosten van de proefles van de abonnementsprijs afgetrokken. Je betaalt als nieuwe klant administratiekosten als je inschrijft.
Kan ik een losse les lopen voor de zwemles?
Nee, voor de zwemles koop je een abonnement voor een vaste periode.
Mijn 10-rittenkaart van de groepsles is verlopen, maar ik had nog ritten. Wat kan ik doen?
Tot en met 31 maart 2024 kun je jouw overgebleven ritten inwisselen voor vrijkaarten voor recreatief zwemmen. Deze vrijkaarten zijn geldig tot 31 december 2024. Na 31 maart 2024 kun je jouw ritten niet meer inwisselen. Er wordt geen geld terug gegeven of korting op een nieuw abonnement.
Ik volg een groepsles en ben ziek, wat moet ik doen?
Vervelend dat je ziek bent! Verwacht je langer dan zes weken afwezig te zijn door ziekte, dan horen wij dit graag. Bijvoorbeeld door een operatie, een breuk of chemokuur. Ben je zes weken of langer ziek, heb je dit aan het begin van jouw ziekteperiode gemeld en begon uw ziekteperiode minimaal twee weken voor het einde van jouw abonnement? Dan krijgt je de ziekteweken terug op jouw nieuwe abonnement.
Mijn kind is ziek en wij doen aan baby- peuterzwemmen, wat moet ik doen?
Vervelend dat je kind ziek is. Verwacht je samen langer dan 6 weken afwezig te zijn in verband met ziekte dan horen wij dit graag. Bijvoorbeeld in verband met een operatie of een breuk. Ben je 6 weken of langer ziek én heb je dit aan het begin van jouw ziekteperiode gemeld én begon jouw ziekteperiode minimaal 2 weken voor het einde van uw abonnement? Dan krijg je na goedkeuring de ziekteweken terug op jouw nieuwe abonnement.
Waar kan ik de brief ophalen om ziek te melden?
Je kunt de brief ophalen bij de receptie of downloaden van www.zwembaddieheygrave.nl
Ik volg een groepsles en kan een keer niet komen, wat moet ik doen?
Het is geen probleem als je een week afwezig bent. Je hoeft dit niet te melden. Jouw abonnement houdt dezelfde einddatum.
Hoe kan ik op een leslijst komen?
Bij aankoop van jouw abonnement plaatst de receptiemedewerker je op de leslijst. Je kunt alleen een abonnement kopen als er plek is op de leslijst.
Kan ik ook op een ander moment een les volgen?
Nee, dat is niet mogelijk.
Hoe lang blijf ik op de leslijst?
Is jouw abonnement verlopen en ben je al vier weken of langer niet geweest? Dan kunnen wij je van de leslijst afhalen als er een wachtlijst is. In geval van langdurige ziekte doen we dat niet.
Als ik eerder in een groep heb gezeten, heb ik dan voorrang op de wachtlijst?
We geven iedereen een gelijke kans. Als je een tijd geen abonnement hebt gehad voor een groepsles, word je van de leslijst gehaald. Wil je weer komen zwemmen? Dan geldt voor jou dezelfde wachtlijst als voor andere wachtenden.
Ik wil twee keer per week een groepsles volgen, kan dat?
Ja, dat kan. Je koopt dan twee abonnementen en komt op twee leslijsten te staan. Je kunt er ook voor kiezen om losse lessen te kopen.
Wanneer is het doelgroepenbad (extra warm water) open?
Het doelgroepenbad is geopend voor sommige groepslessen, zoals Aquarobics, Bewustbewegen en Aquavitaal. Dit bad is ook geopend tijdens bepaalde tijden voor het recreatiefzwemmen. Dit lees je in het activiteitenrooster.
Welke groepsles is geschikt voor mij?
Het vinden van de juiste groepsles kan soms even duren. Alle soorten groepslessen kan je hier vinden. Per groepsles is ook het niveau aangegeven, je kunt ook altijd proefles aanvragen. Twijfel je? Neem dan contact op met de receptie, we bekijken dan samen jouw situatie om een passende groepsles te vinden.
Vragen over zwemlessen
Ik ben mijn zwempas vergeten, kan ik naar binnen?
Nee, je hebt geen toegang zonder zwempas. Met een (digitale) foto van de QR-code heb je wél toegang tot het zwembad. Je kunt een nieuwe zwempas met QR-code kopen.
Is mijn zwempas geldig op andere tijdstippen?
Nee, je hebt alleen toegang tot het zwembad voor de zwemles waar je op de leslijst staat.
Iemand anders haalt mijn kind op van zwemles, hoe komt deze persoon dan naar binnen?
Onze nieuwe passen hebben ook een QR-code. Met een (digitale) foto van de QR-code heb je ook toegang tot het zwembad. Je zwempas of deze foto kun je dus meegeven aan degene die uw kind wegbrengt of ophaalt.
Ik ben vergeten te betalen, kan ik dan toch naar de zwemles?
Wij sturen je drie weken en één week voor het einde van uw abonnement een mail, dat je vanaf dat moment kunt verlengen. Vóór de les moet je betaald hebben. Dat kan ook nog bij de receptie voordat de les begint. Als je betaalt bij de receptie, kan het gebeuren dat je langer moet wachten bij de receptie en dat de les dan al is begonnen.
Ik ben mijn portemonnee vergeten, kan ik naar de zwemles?
Als je voor de les betaald heeft, kun je naar binnen. Moet je bij binnenkomst nog betalen en dat niet kunt, kun je niet naar binnen.
Ik kan de zwemles van mijn kind niet betalen, waar kan ik terecht?
Neem contact op met Stichting Leergeld. Zij helpen gezinnen met financiële uitdagingen.
Stichting leergeld Heusden: https://www.leergeldheusden.nl(Verwijst naar een externe website)
Stichting leergeld Den Bosch: https://www.leergelddenbosch.nl(Verwijst naar een externe website)
Het komt mij beter uit als ik eerder betaal, kan dat?
Ja, je kunt vanaf drie weken voor het einde van uw abonnement al een nieuwe abonnement kopen.
Wanneer betaal ik administratiekosten?
Je betaalt éénmalig administratiekosten als je als nieuwe klant inschrijft voor onze zwemlessen.
Mijn kind is ziek en volgt zwemles, wat moet ik doen?
Vervelend dat je kind ziek is! Wij ontvangen graag een berichtje via de Jimmy app. Dan weet de zweminstructeur ook dat uw kind afwezig is. Verwacht je dat je kind langer dan drie weken afwezig is door ziekte? Bijvoorbeeld door een breuk, oorontsteking of plaatsing van buisjes. Geef dat dan altijd door. Is je kind drie weken of langer ziek en heb je dit aan het begin van de ziekte gemeld? Dan krijgt je de ziekteweken terug op uw nieuwe abonnement.
Ik volg zwemles voor volwassenen en ben ziek, wat moet ik doen?
Vervelend dat je ziek bent. Verwacht je langer dan 6 weken afwezig te zijn in verband met ziekte dan horen wij dit graag. Bijvoorbeeld in verband met een operatie, een breuk of chemokuur. Ben je 6 weken of langer ziek én heb je dit aan het begin van je ziekte gemeld én begon jouw ziekte minimaal 2 weken voor het einde van uw abonnement? Dan krijg je na goedkeuring de ziekteweken terug op jouw nieuwe abonnement.
Ik volg de borstcrawlcursus en ben ziek, wat moet ik doen?
Vervelend dat je ziek bent! Wij horen het graag als je ziek bent. Omdat het hier gaat om een losse cursus, krijg je helaas geen geld terug of extra lessen vanwege ziekte.
Mijn kind volgt zwemles en kan niet komen, wat moet ik doen?
We vinden het fijn om te weten wanneer je kind niet naar de zwemles kan komen. Je kunt je kind het makkelijkst afmelden door een WhatsAppje te sturen naar Jimmy via 06-390 825 75(Verwijst naar een externe website) of door een mailtje te sturen naar info@zwembaddieheygrave.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Voor uitgebreide vragen aan de zwemonderwijzer raden we je aan bij de balie een belbriefje in te vullen, zodat de zwemonderwijzer contact met je kan opnemen.
Kun je inhalen op een andere dag als je een keer niet naar de zwemles kunt?
Het inhalen van een zwemles is helaas niet mogelijk. Deze keuze hebben we bewust gemaakt om de veiligheid te kunnen garanderen. Door geen inhaallessen aan te bieden, houden we altijd goed zicht op het aantal kinderen in de zwemlessen.
Mag mijn kind zonder begeleiding van een volwassene door de toegangspoortjes naar de zwemles?
Nee, de kinderen die bij ons zwemles volgen moeten altijd door een volwassene naar de kleedruimte worden gebracht. Daar worden zij vervolgens door het personeel opgehaald .Na de zwemles worden ze hier ook weer teruggebracht.
De kinderen moeten ook na de zwemles door een volwassene in de kleedruimte worden opgehaald
Wanneer starten de zwemlessen?
De startmomenten voor de zwemles staan op de Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB)
Hoe lang doe je over een zwemdiploma?
Het A-diploma is verdeeld over 4 niveaus: wit, blauw, oranje en rood niveau. Elk niveau duurt 12 weken. Het behalen van een A-diploma duurt dus ongeveer 48 lesweken. Het B-diploma en C-diploma zijn in 12 weken te behalen.
Roosters in vakanties
De vakantieroosters wijken af van onze normale roosters. Je kunt deze bekijken op de Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB)
Wanneer zijn de kijklessen?
Je kunt de kijklessen vinden op de Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB). Het inhalen van kijklessen is helaas niet mogelijk.
Wanneer is het diplomazwemmen?
Diplomazwemmen vindt één keer in de twaalf weken plaats. Alle datums kun je vinden op de Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB). Dit is alleen voor het rode bad, de B- en de C- groepen.
Wanneer zijn er geen zwemlessen?
Er zijn geen zwemlessen tijdens officiële feestdagen of dagen waarop het zwembad gesloten is, zoals schoolvakanties en de zomervakantie. De dagen kun je vinden op Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB). Deze lessen tellen niet mee in de leskaart die je koopt.
Meer informatie over het diploma
Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB)
Hoe oud moet een kind zijn om met zwemles te starten?
Een kind moet minimaal 4,5 jaar oud zijn om te beginnen met de zwemles. De datum wordt gerekend vanaf de eerste zwemles. Is je kind nog geen 4,5 jaar, dan moet je kind wachten tot de volgende startdatum.
Wat kost de zwemles / wanneer moet ik weer betalen?
De kosten van de zwemlessen vind je op de Tarieven-pagina. Iedere 12 weken start een nieuwe periode. Een aantal weken voor de start van een nieuwe periode kan deze al betaald worden. Vóór de start van de nieuwe periode moet er betaald zijn. Anders heeft je kind geen toegang tot de zwemles. De periodes vind je op de Jaarkalender zwemles 2023-2024 (pdf, 223 KB).
Hoe weet ik dat ik op de wachtlijst sta / op een tijd ben ingedeeld?
Neem telefonisch contact op met de receptie van het zwembad. Telefoonnummer (073) 649 47 44
Mijn kind komt van een andere zwemschool; kan hij/zij instromen?
Wij bieden de mogelijkheid om je kind in te laten stromen, maar hiervoor is wel een testles nodig. Hier zijn kosten aan verbonden. Heb je hier vragen over of wil je meer weten? Neem dan contact op.(Verwijst naar een e-mailadres)
Welke kleding moet mijn kind aan met de A/B/C?
De kleding die gedragen moet worden scheelt per diploma. Hier vind je de kledingeisen (pdf, 2 MB) voor het A-, B- en C-diploma.
Ik ben mijn paspoort van Jimmy kwijt, wat nu?
Ben je het paspoort van Jimmy kwijtgeraakt dan is dat natuurlijk erg vervelend. Je hebt het paspoort niet nodig om deel te nemen aan de zwemles. Wil je wel een nieuw paspoort? Deze is verkrijgbaar bij de kassa voor €10,00.
Hoe krijg ik de Jimmy stickers van vorige baden?
Als je later instroomt krijg je niet de stickers van de vorige baden, deze zitten namelijk verwerkt in het periodieke lesgeld. Het is wel mogelijk om ze bij de receptie te kopen. De actuele kosten vind je bij onze tarieven.
Hoe reset ik het wachtwoord van het account om de zwemlessen van mijn kind te volgen?
Dit kun je doen door op deze link te drukken.
Ik heb als ‘gast’ een e-ticket gekocht op de webshop. Kan ik deze zelf online verplaatsen?
Nee alleen aangekochte e-tickets binnen je account kunnen verplaatst worden.
Ik heb een bijles aangekocht, maar zoon/dochter kan toch niet. Wat moet ik doen?
Een aangekochte les kun je tot een uur van tevoren verplaatsen. Volg hiervoor de volgende instructies.
- Klik op webshop;
- Klik op inloggen en log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord;
- Klik op ‘Mijn profiel’,
- Klik op ‘aankoopgeschiedenis & Overzicht’;
- Klik op 'Mijn boekingen';
- Je ziet nu de les die je hebt aangekocht. Klik op de knop ‘Verplaatsen’ om de les om te boeken. Je kunt een bijles alleen verplaatsen naar een beschikbare tijd en binnen hetzelfde onderdeel.
Moet ik per se toestemming van de zweminstructeur hebben om deel te nemen aan de ABC-bijles?
Voor de bijles kun je je kind zelf inschrijven via de webshop. Je kunt dit met een zweminstructeur overleggen via het belbriefje, maar dit is niet noodzakelijk.
Algemene informatie over zwemles vind je op www.zwembaddieheygrave.nl